30 april 2013

LEXINGTON

Idag är det precis en månad kvar tills vi får nyckeln till vårt efterlängtade hus. Egentligen har vi inflyttning 31 maj, men om allt går i lås så blir vi husägare redan på torsdagkvällen, dvs en dag tidigare än planerat. Härligt!

När vi skrev på kontraktet i december kändes det som en evighet till den 31 maj. Och visst, det har varit några mörka och tunga månader att ta sig igenom, men nu börjar det verkligen närma sig på riktigt.

Jag har, sedan vi skrev på kontraktet, tänkt på huset mer eller mindre varje dag och sakta men säkert börjat inreda varje rum i huvudet. Jag har dock varit duktig och lyssnat på min man som sagt att vi inte ska göra några inköp till huset förrän vi är på plats - dels för att kunna känna vad vi verkligen vill ha och dels för att slippa köpa, bära hem till lägenheten och sedan flytta med till huset, vilket ju blir lite extra jobb.

Men nu kan jag snart inte hejda mig längre. Som igår, när jag av en slump snubblade in på Lexingtons hemsida och det visade sig att de hade 25% rabatt på allt i sin webshop. Lycka! Och ett enastående tillfälle att shoppa såklart. Härliga handdukar blev det denna gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna!